Margus Linnamäe

Allikas: Vikipeedia
Jump to navigation Jump to search

Margus Linnamäe (sündinud 5. jaanuaril 1964) on Eesti apteegi-, kinnisvara- ja meediaärimees.

Linnamäe oli seotud Tartu Õlletehase, AS Silmeti ja Tallinna Farmaatsiatehase erastamine ja välisomanikele edasimüümisega. Tegevus pälvis Maksuameti tähelepanu, kuna antud müügitehingute pealt ei makstud tulumaksu.[1]

Läbi firma UP Invest on Margus Linnamäe AS Eesti Meedia omanik, millele kuuluvad näiteks Postimees, Kanal 2, Kanal 11, Kanal 12 ja AS Trio LSL.[2] Lisaks on ta uudisteagentuuri Baltic News Service ja Läti uudisteagentuuri LETA omanik[3] ning Balti Meediamonitooringu Grupi suuromanik.[4] Linnamäe soovil lisandus 2018. aastal Postimehe veebiportaali „Meie Eesti“ rubriigid.[5]

UP Investi alla on koondatud ka Linnamäe ravimiärid nagu ravimite edasimüüja Magnum AS, meditsiiniseadmete edasimüüja Semetron Group ja toidulisandite edasimüüja Allium UPI. Sinna kuuluvad ka osalused ettevõtetes nagu Apollo Holding (50% osalus) ja Skeleton Technologies (19%).[6] Seejuures on Magnum Tamro kõrval üks kahest Eestis ravimite hulgimüüki kontrollivast ettevõttest.[7]

Ajalehe Äripäev koostatud Eesti rikaste edetabelis paigutus Linnamäe 2014. aastal 15. kohale ja tema vara väärtuseks hinnati 89,2 miljonit eurot.[8] Aasta hiljem, kui oli näiteks selgunud tema tegelik osalus AS-is Eesti Meedia, hindas Äripäev tema vara väärtuseks juba 146,7 miljonit ja pidas teda Eestis rikkuselt 7. inimeseks.[9] 2016. aastal oli tema varade väärtus Äripäeva hinnangul 185,4 miljonit eurot ning ta paigutus sellega edetabelis 4. kohale.[10]

Linnamäe nimele kuulub ka rekordiline kogus dividende – 2011. aastal sai ta Magnumi kontsernist dividendidena 20 miljonit eurot, kuid ei maksnud selle pealt tulumaksu.[11]

Linnamäe müüb talle kuuluvaid kuulutuste veebiportaale 200 miljoni euroga.[12]

Linnamäe on erakonna Isamaa liige. Ta peab ennast erakonna passiivseks liikmeks. 2018. aasta lõpus toetas ta erakonda 50 000 euroga.[5][13]

Teda on nimetatud ka üheks Eesti oligarhiks.[14][15]

Teda on süüdistatud Postimehe toimetuse töösse sekkumise eest, levitades oma meediaimpeeriumi kaudu enda poliitilisi vaateid.[16][17]

Viited[muuda | muuda lähteteksti]

  1. Sulev Vedler: "VANA KULD: Kuidas Postimehe uus omanik rikkaks sai" Eesti Ekspress, 10. september 2013
  2. "Linnamäest saab Eesti Meedia ainuomanik" Äripäev, 26. august 2015
  3. "Linnamäe ostis Läti uudisteagentuuri" Äripäev, 7. august 2015
  4. "Margus Linnamäe haaras kontrolli Eesti meedia üle" Äripäev, 27. jaanuar 2016
  5. 5,0 5,1 Sulev Vedler. "Uus õukonnameedia. EKREt toetab oma meedia­tööstuskompleks, mis ei aja „mingit roosat löga“". Eesti Ekspress, 10. aprill 2019. Ekspress Meedia. Arhiiviversioon.
  6. UP Invest
  7. Andrus Karnau: "Eesti ravimiäri kontrollivad suured hulgimüüjad Magnum ja Tamro" Postimees Majandus, 5. detsember 2011
  8. "Rikaste TOP. Rikkad jäid vaesemaks" Äripäev, 30. september 2014
  9. "Rikaste TOP sai uue võitja" Äripäev, 29. september 2015
  10. "Rikaste TOP: idufirma kaksikvõit" Äripäev, 30. september 2016
  11. "Dividend kätte maksuvabalt" Äripäev, 23. mai 2014
  12. Sulev Vedler. "Uus õukonnameedia. EKREt toetab oma meedia­tööstuskompleks, mis ei aja „mingit roosat löga“". Eesti Ekspress, 10. aprill 2019. Ekspress Meedia. Arhiiviversioon.
  13. "Isamaa suurimad toetajad on vennad Linnamäed" Äripäev, 11. jaanuar 2019
  14. Eesti oligarhid" Äripäev, 16. oktoober 2014
  15. "Meelis Mandel: Kes tegelikult valitseb Eesti riiki?" Äripäev, 3. veebruar 2015
  16. "Piirideta Reporterid kritiseerisid Postimehe omanikku" ERR, 2. juuli 2019
  17. "Margus Linnamäe teeb toimetuse arvamusest üle sõites Postimehest konservatiivse maailmavaate lipulaeva" Delfi, 5. veebruar 2019

Välislingid[muuda | muuda lähteteksti]