Margarita Simonjan

Allikas: Vikipeedia
Jump to navigation Jump to search
Margarita Simonjan
Margarita Simonyan 2017.jpg
Margarita Simonyan 2017
Sünninimi Margarita Simonjan
Sündinud 6. aprillil 1980
Krasnodar
Rahvus Armeenlanna, Venemaa kodakondsus

Margarita Simonjan (vene keeles Маргарита Симоновна Симоньян; sündinud 6. aprillil 1980 Krasnodaris) on armeenia päritolu Venemaa ajakirjanik. Ta on 31. detsembrist 2013 telekanali Russia Today ja infoagentuuri Rossija Segodnja peatoimetaja.

Elulugu ja tegevus[muuda | muuda lähteteksti]

Margarita Simonjan sündis 6. aprillil 1980 Lõuna-Venemaal Krasnodaris armeenlastest vanemate tütrena. Mõlema vanema suguvõsa pärineb Osmanite riigist tulnud põgenikest: isapoolne suguvõsa on pärit Trabzonist, aastal 1915 armeenlaste genotsiidi ajal põgeneti Krimmi; ema on sündinud Sotšis, emapoolne suguvõsa on 19. sajandil Osmanite riigist välja rännanud.

Simonjan kasvas üles töölisklassi perekonnas, tehes juba varakult kooli kõrvalt tööd. Isa parandas külmikuid, ema oli kodune. Tema majas polnud kütet ega veevärki, maja ainukeses käimlas, mida kasutasid kõik maja elanikud, oli lihtsalt auk põrandas. Teismelisena veetis ta õpilasvahetuse raames ühe õppeaasta USAs New Hampshire'is. Venemaa 1998. aasta suure majanduskriisi ajal läks ta 18-aastaselt Kubani ülikooli ajakirjandustudengina tööle kohalikku Krasnodari krai televisiooni, saades algul 20 dollarit kuus palka. 19-aastaselt läks ta kohaliku televisiooni reporterina kajastama Teist Tšetšeenia sõda, mis toimus samas kõrvalregioonis[1] 2002. aastal sai ülevenemaalise riikliku telekanali Rossija-1 Krasnodari korrespondendiks, kellena kajastas 2004. aasta Beslani pantvangidraamat, olles esimeste kohalejõudnud ajakirjanike seas. Peale Beslani sündmusi suundus Rossija-1 korrespondendiks Moskvasse, kajastades seal Venemaa presidendi tegevust. Sellisesse ametisse võetakse Venemaa presidendile kõige lojaalsemaid inimesi. [2] 2005. aastal nimetati ta vastloodud telekanali Russia Today peatoimetajaks. 2013. aasta detsembris nimetati ta lisaks vastloodud Venemaa riikliku uudisteagentuuri Rossija Segodnja peatoimetajaks.

Viited[muuda | muuda lähteteksti]

14. aprillil 2010

Välislingid[muuda | muuda lähteteksti]