Rossija Segodnja

Allikas: Vikipeedia
Jump to navigation Jump to search
Rossija segodnja

Rossija Segodnja (vene keeles Россия cегодня, IPA: [rɐˈsʲijə sʲɪˈvodʲnʲə] 'Venemaa täna'), ametlikult Föderaalne Riiklik Unitaarettevõte "Rahvusvaheline infoagentuur Rossija Segodnja" (Федеральное государственное унитарное предприятие «Международное информационное агентство "Россия сегодня"»; lühendatult ФГУП МИА «Россия сегодня») on Venemaa riiklik uudisteagentuur, mis on loodud Venemaa presidendi dekreediga 9. detsembrist 2013. Uudisteagentuuri ainuomanik on Venemaa riik.

Vastavalt Venemaa presidendi Vladimir Putini allkirjastatud asutamisdekreedile on Rossija Segodnja ülesandeks "valgustada välismaal Venemaa Föderatsiooni riiklikku poliitikat ja ühiskondlikku elu".[1]

Organisatsioon[muuda | muuda lähteteksti]

Rossija Segodnja loodi detsembris 2013 senise Venemaa riikliku uudisteagentuuri RIA Novosti välismaale suunatud haru ja välisauditooriumile mõeldud Venemaa riikliku raadiokanali Voice of Russia ühendamise teel.

Uue agentuuri peadirektoriks sai Venemaa riikliku telekanali Rossija-1 uudistesaatejuht Dmitri Kisseljov ja peatoimetajaks alates 31. detsembrist 2013 Margarita Simonjan, kes on ka välismaale suunatud telekanalitevõrgu RT peatoimetaja. Peadirektori nimetab ja vabastab ametist Venemaa president isiklikult.[2]

Rossija Segodnja ühendab endas vene-, inglis-, hispaania-, araabia- ja hiinakeelse raadio, internetiportaalid kümnetes keeltes, rahvusvahelised multimeedia pressikeskused. Välismaal tegutseb see alates märtsist 2014 uudisteportaalina Sputnik News, Venemaale endale suunatud Rossija Segodnja uudiseportaal kannab nime RIA Novosti.

Kriitika[muuda | muuda lähteteksti]

Nagu agentuuri asutamisdokumendis kirjas, tegeleb Rossija Segodnja Venemaa riikliku poliitika valgustamise ja õigustamisega. Uudisteagentuuri peetakse president Vladimir Putini hääletoruks, mis asendab senise pooliseseisva ja professionaalse uudisteteenistuse otseselt Putinile lojaalse agentuuriga.[3] Selle eesotsas seisev Dmitri Kisseljov on tuntud oma läänevastase, Putini režiimi ülistava retoorika poolest.

Viited[muuda | muuda lähteteksti]

  1. Указ о мерах по повышению эффективности деятельности государственных СМИ. [1]
  2. Указ о мерах по повышению эффективности деятельности государственных СМИ. [2]
  3. Steven Lee Myers „Without Notice, Putin Dissolves a News Agency“ [3]