Fox News Channel

Allikas: Vikipeedia
Admiral Michael Mullen saates Fox News Sunday

Fox News Channel (FNC) on Ameerika Ühendriikide uudistekanal.

Kanal kuulub Fox Entertainment Groupile, mis on News Corporationi tütarettevõte. Alates aprillist 2009 on see kanal nähtav 102 miljonis Ameerika Ühendriikide majapidamises ja ka välismaal. Saateid tehakse peamiselt kanali New Yorgi stuudios. Kanali asutas Austraalias sündinud Ameerika Ühendriikide meediaärimees Rupert Murdoch.

Ajalugu[muuda | redigeeri lähteteksti]

Pärast seda kui NBC ametnik Roger Ailes lahkus 1996. aasta veebruaris kanalist America's Talking (hilisem MSNBC), kutsus Murdoch ta Fox Newsi. Kanal läks esmakordselt eetrisse 7. oktoobril 1996.[1]

Loosung[muuda | redigeeri lähteteksti]

Kanali loosungiks on "Fair & Balanced" (Õiglane ja tasakaalustatud), mida kasutati enne koos fraasiga "Real Journalism" (Tõeline ajakirjandus).

Tuntud saatejuhid[muuda | redigeeri lähteteksti]

Kanalil on erinevad saatejuhid, uudistediktorid, korrespondendid ja kaastööliised, kes esinevad kõigis saadetes. Tuntud nimed on Bill O'Reilly, Sean Hannity, Greta Van Susteren, Geraldo Rivera, Chris Wallace ja Neil Cavuto, kelle saated on kaabeltelevisiooni enimvaadatud saated.[2] 2008. aastal teatas kanal endise presidendikandidaadi Mike Huckabee värbamisest. 2009. aasta jaanuaris tõusis esile ka kommentaator Glenn Beck.[3]

Reitingud[muuda | redigeeri lähteteksti]

Fox Newsi vaadatavust tõstsid konservatiivsete vaadetega reporterid, kes andsid patriootiliku sisuga ülevaateid Iraagi sõjast. Kanali väitel suurenes päevase aja vaatajate hulk 92%, mis kindlustas kanali liidripositsiooni CNN-i suhtes. Osadel andmetel suurenes vaatajate hulk isegi 300%.[4] 2010. aasta jaanuaris oli kanal reitingute poolest primetime'i kategooria parim.[5]

Poliitilise kallutatuse süüdistused[muuda | redigeeri lähteteksti]

Fox Newsi on süüdistatud vabariiklaste poliitiliste seisukohtade väljendamises ning neutraalsuse puudumises. Aastal 2004 tegi režissöör Robert Greenwald dokumentaalfilmi "Outfoxed", mis väidab, et Fox News on konservatiivide poole kallutatud, sealhulgas püütakse sisememode põhjal tõestada, et asepresident John Moody püüab muuta uudiste sisu.

2005. aasta alguses süüdistas CNN-i juht Ted Turner kanalit propaganda tegemises, sest kanal ei kritiseerinud tema arvates piisavalt president George W. Bushi administratsiooni. Fox News vastas selle peale, et Turneri väljaütlemise põhjuseks oli CNN-i reitingute langus.[6]

2009. aasta oktoobris süüdistas Valge Maja kommunikatsioonidirektor Anita Dunn kanalit vabariiklaste tiivaks olemises. Kanali asepresident Michael Clemente vastas selle peale, et on hämmastav, et Valge Maja ametnikud ei suuda eristada uudistesaateid näiteks arvamussaatest.[7]

Vaadatavus väljaspool Ameerika Ühendriike[muuda | redigeeri lähteteksti]

Fox Newsi vaadatavus üle maailma

Eestis näitas Fox Newsi Viasat, kuid 4. septembril 2006. vahetas ettevõte Fox Newsi Deutsche Welle vastu.[8]

Vaata ka[muuda | redigeeri lähteteksti]

Välislingid[muuda | redigeeri lähteteksti]

Viited[muuda | redigeeri lähteteksti]