Arutelu:Hamar

Allikas: Vikipeedia
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti

Tuleb vahet teha Hamari linna ja Hamari valla vahel. Tundub, et välislingid käivad rohkem valla kohta. Seda tuleb üksipulgi uurida. Andres 24. veebruar 2008, kell 11:19 (UTC)

Vapp, kaart ja koduleht on valla, mitte linna oma. Andres 24. veebruar 2008, kell 11:20 (UTC)

Ja sõpruslinnad on ju ka valla omad. Andres 24. veebruar 2008, kell 12:20 (UTC)

Panen praegu siia:


Kust 2008. aasta elanike arv on võetud? Andres 24. veebruar 2008, kell 12:21 (UTC)

Sealt kus alati: http://world-gazetteer.com/
Kas see on usaldatav allikas? Seal ei ole andmeid eraldi valla kohta. Kas nad ekstrapoleerivad arvud rahvaloenduse andmetest või kasutavad riiklikku statistikat. Igatahes arvan, et tuleks allikas ära näidata. Andres 24. veebruar 2008, kell 13:07 (UTC)
Kas võiks olla ka nö "vaikimisi allikas", mille puhul eraldi andmete päritolu kohta viidet lisama ei pea? - Urmas 24. veebruar 2008, kell 15:05 (UTC)
Vaikimisi allikat ma üldse ei poolda. Kuidas lugejal on võimalik vaikimisest aru saada? Andres 2. märts 2008, kell 09:08 (UTC)
Minu arust see ei ole eriti usaldusväärne allikas. Nad ilmselt ekstrapoleerivad, sest näiteks Eesti asulate puhul väheneb peaaegu kõikide asulate rahvaarv, kuigi tegelikult nt Tallinna ümbruse asulad on viimastel aastatel kõvasti kasvanud. --Metsavend 24. veebruar 2008, kell 14:47 (UTC)
Siis võiks panna viimase rahvaloenduse järgi. Karta on, et asula elanike arvu kohta väga hoolega arvet ei peeta.
Mul on justkui midagi säärast meelest, et nad ekstrapoleerivad. Andres 24. veebruar 2008, kell 14:50 (UTC)
Lugupeetavad! Kõigepealt tahaksin meelde tuletada, et sellest konkreetse allika usaldusväärsusest on mõnede aastate eest juttu olnud ja seda allikat oleme tunnistanud kasutamiskõlblikuks (sh kasutaja Andres). Kogu seda juttu ja põhjendusi, mis tookord öeldud, ma enam üle kordama ei hakka, see on minu jaoks "mõttetud vaidlused" (minus tekitavad need samasugust lahkumissoovi, kui Toomases; seni olen piirdunud mõne pausiga vikipeediast).
Anna andeks, ma ei mäleta seda enam. Mul on ainult ähmaselt meeles, et seal ekstrapoleeritakse. Ehk juhataksid, kus see on. Andres 24. veebruar 2008, kell 15:04 (UTC)
See oli kuskil selles ajas, kus linnade ja haldusüksuste artikleid hulgaliselt tulema hakkas. Kas EE 15. kd. sissejuhatust lugesid? - Urmas 24. veebruar 2008, kell 15:06 (UTC)
Enne, kui te midagi siis lisaks kirjutate, palun lugege läbi Eesti Entsüklopeedia 15. köite "Maailma maad" sissejuhatav osa. Eriti see osa, kus rahvastikuandmetest räägitakse. - Urmas 24. veebruar 2008, kell 15:02 (UTC) PS ma arvan, et selle jututeema võime enne probleemiks-tüliõunaks suurendamist sulgeda – vähemasti jääb vikipeedia kirjutajatest (akadeemiliselt) pädevamate inimeste mulje.
Ega oma varjust üle ei hüppa. Igaühe pädevus on piiratud. Ja hea oleks, kui need teadmised, mis meil puudu on, ka Vikipeedia teksti tee leiaksid. Niikaua me jääme asju üle küsima.
Sissejuhatuses on öeldud, et EE kasutab World Gazetteeri andmeid. Seal on ligikaudsed arvud tuletatud kindla meetodi alusel. See ongi ekstrapoleerimine, eks ole? Andres 24. veebruar 2008, kell 15:12 (UTC)
Põhimõtteliselt küll. Kasutatakse andmeid riigis ja konkreetse piirkonnas toimuvatest rahvastikumuutustest, arvestatakse prognoose jne. Rahvaloenduste tulemuste alusel arvutatakse elanike arvud tagantjärele uuesti üle ja korrigeeritakse prognoose. Täpselt sama teeb meil Statistikaamet. Loendustevahelised elanike arvud on ka meil ligikaudsed.
Kõnealuse andmeportaali puhul on eriti meeldiv, et arvutustel kasutatakse sarnast metoodikat kõikide maailma riikide puhul. - Urmas 24. veebruar 2008, kell 15:22 (UTC)
Olgu pealegi. Aga võiks ikkagi kirjutada juurde, et andmed on sealt pärit, siis on asi selge.
Ja teine asi. Kas on ikka kindel, et seal on just linna, mitte valla arvud? Andres 24. veebruar 2008, kell 15:26 (UTC)
Päris kindel ei ole. Kuid ma vaatasin Eesti osa. Saja elanikuga külad on neil sees, mis tähendab, et kui vallas on kaks või enam 100 elanikuga asulat, siis peaksid nood ka sees olema. - Urmas 24. veebruar 2008, kell 16:43 (UTC)
Ingeberg ja Slensrud olid sees, nii et peaks korras olema. Andres 24. veebruar 2008, kell 17:08 (UTC)
Kus see eelmine arutelu toimus? Kas siis peaks ka Eesti asulate puhul kasutama "värskeid" World Gazetteeri andmeid? Näiteks Viimsi puhul 1 748 (2008), mitte 2347 (2007)? --Metsavend 24. veebruar 2008, kell 19:30 (UTC)
Arvan, et kui paremaid andmeid pole või pole võimalik otsustada, millised andmed on paremad, siis võiks kasutada ka World Gazetteeri andmeid märkusega, et need on sealt pärit. Andres 25. veebruar 2008, kell 20:31 (UTC)
Eelmises arutelus oli juttu ka sellest, mis on "paremad" andmed kui World Gazetteeri omad ja kuidas peaks toimima Eesti asulate elanike arvude puhul. Nagu ma juba nimetasin, ei tea ma täpselt, kus ja millistel kuupäevadel sellest kirjutatud sai, kuid ma nimetasin ligikaudse aja ning mul sügav veendumus, et kui kasutada vikipeedia pakutavaid otsinguvõimalusi ja teada andmeportaali nime ning arutelu teemat, peaks igaühele jõukohane olema seda arutelu üles leida. Edu selleks! - Urmas 25. veebruar 2008, kell 20:47 (UTC)
Leidsin otsinguga ainult selle: Vikipeedia:Haldusüksuste artiklite reeglid. Siin on öeldud, et eelistada tuleb riikide statistikaametite kodulehti, ja kus neid pole võtta, seal World Gazetteeri. Andres 26. veebruar 2008, kell 23:07 (UTC)

Nüüd on linnas World Gazetteeri andmeil rohkem rahvast kui vallas maakonna kodulehe andmeil. --Metsavend 2. märts 2008, kell 09:47 (UTC)

Asja tuleb uurida. World Gazetteeris on ka väidetavaid ametlikke andmeid. Peab vaatama, kas saab neile kinnitust. Andres 2. märts 2008, kell 12:08 (UTC)
Võimalik, et asula ulatub valla piirest välja. Sel juhul tuleb artiklis sellest kirjutada. --Metsavend 3. märts 2008, kell 10:46 (UTC)