Fail:Wappen Bistum Sitten.png

Selle lehekülje sisule puudub teiste keelte tugi.
Klõps ikoonil viib faili leheküljele Wikimedia Commonsis.
Allikas: Vikipeedia

Wappen_Bistum_Sitten.png(343 × 448 pikslit, faili suurus: 84 KB, MIME tüüp: image/png)

Kirjeldus
Deutsch: Wappen des Bistums Sitten.

Datei von 2010, ohne Quellenangabe. Die Website des Bistums verwendet seit 2002 ein solches Wappen[1], allerdings ohne Mitra und Hirtenstab sondern nur mit einem Lilienkreuz, das hinter dem Wappenschild verläuft.

Das vorliegende Wappen wird vermutlich seit der 2. Hälfte des 19. Jh. für das Bistum Sitten verwendet. Die heraldischen Elemente Krummstab und Schwert lassen sich für das Bistum bereits im 16. Jh. nachweisen (zuerst auf einem Guldiner von 1501), hier aber als Attribute des hl. Theodul ausserhalb des Wappenschildes des Bischofs.

Eine frühe Darstellung des Wappens findet sich in einem Glasfenster der Kathedrale Lausanne, hier allerdings mit weissem statt rotem Schild (vitraux héraldiques von Alfred Gérente, 1867/8). Es ist zu vermuten, dass das hier gezeigte Wappen vom Bistum Sitten in der zweiten Hälfte des 19. Jh., also nach dem Sonderbundskrieg 1848, und vermutlich um oder nach der Widerrufung der Säkularisation des kirchlichen Besitzes durch den Grossen Rat (1859), in Anlehnung an die heraldische Darstellung des hl. Theodul auf Münzen des 16. und 17. Jh., eingeführt wurde. Sicher ist, dass dieses Wappen als Teil des Bischofswappens von Viktor Bieler (r. 1919-1952) im Geviert (1,3) geführt wurde.

Quellen

Kuupäev
Allikas Üleslaadija oma töö
Autor David Liuzzo
Luba
(Faili edasikasutus)
© Autoriõiguse omanik lubab seda faili ükskõik kellel kasutada ükskõik mille jaoks, kui autoriõiguse omanikule on sobivalt viidatud. Taaslevitamine, teisendite tegemine, äriline ja muu kasutus on lubatud.

Pealdised

Lisa üherealine seletus sellest, mida fail esitab

Selles failis kujutatud üksused

kujutab

29. detsember 2010

Faili ajalugu

Klõpsa kuupäeva ja kellaaega, et näha sel ajahetkel kasutusel olnud failiversiooni.

Kuupäev/kellaaegPisipiltMõõtmedKasutajaKommentaar
viimane7. jaanuar 2011, kell 02:01Pisipilt versioonist seisuga 7. jaanuar 2011, kell 02:01343 × 448 (84 KB)David Liuzzo{{Information |Description={{de|Wappen des Bistums Sitten.}} |Source=Own Work |Date=2010-12-29 |Author=David Liuzzo |Permission={{Attribution}} |other_versions= }} Category:Coats of arms of bishoprics of Switzerland

Seda faili kasutab järgmine lehekülg:

Globaalne failikasutus

Järgmised muud vikid kasutavad seda faili: