Eesti Rahvusringhääling

Allikas: Vikipeedia
Märksõna ERR suunab siia; teiste tähenduste kohta vaata ERR (täpsustus).
Mitte segi ajada Riigi Ringhäälinguga

Eesti Rahvusringhääling (ERR)
[[Pilt:|200px]]
Tüüp televisioon, raadio, online
Riik Eesti Eesti
Leviala Eesti
Omanik Eesti riik
Tähtsad isikud Hagi Šein (Ringhäälingunõukogu esimees), Margus Allikmaa (Eesti Rahvusringhäälingu juhatuse esimees)
Tegevuse algus 1. juuni 2007
Koduleht
koduleht

Eesti Rahvusringhääling (lühend ERR) on avalik-õiguslik juriidiline isik, mis loodi vastavalt Eesti Rahvusringhäälingu seadusele 1. juunil 2007 Eesti Televisiooni ja Eesti Raadio ühendamisel.[1][2][3]

Rahvusringhääling on oma saadete, programmide ja muude meediateenuste tootmisel ja edastamisel sõltumatu ning lähtub üksnes seadusnõuetest.[4] Samas on sõltumatust seatud kahtluse alla, isegi ETV peatoimetaja Heidi Pruuli on tunnistanud, et "Rahvusringhäälingu programmi täielikku rahalist sõltumatust ei saa endale lubada isegi väga rikkad riigid."[5][6][7] Ka ERR juhatuse esimees Margus Allikmaa on lükanud ümber väite, nagu lähtuks ERR üksnes seaduse nõuetest, öeldes: "Rahvusringhääling on aga programmi koostamisel ja planeerimisel vaba ning lähtub oma tegevuses seadusest, arengukavast, organisatsioonisiseselt kokkulepitud väärtustest, otsustajate eetikast ja esteetikast ning veel paljudest üksikasjadest".[8]

Rahvusringhäälingu loomine[muuda | muuda lähteteksti]

Eesti Raadio (ER) ja ETV ühendamisest räägiti juba 2000. aastate algusest[9][10]. Vabariigi Valitsus kiitis 2006. aastal heaks Eesti Rahvusringhäälingu loomise ETV ja ER õigusjärglasena[11].

Eesti Rahvusringhäälingu seadus võeti vastu 18. jaanuaril 2007, 78 kohal olnud Riigikogu liikmest hääletas seaduse poolt 76 liiget, vastu oli 1 ja hääletamata jättis 1 Riigikogu liige.[12]

Rahvusringhäälingu juhtimine[muuda | muuda lähteteksti]

Next.svg Pikemalt artiklis Ringhäälingunõukogu

Rahvusringhäälingu peamiselt poliitikutest koosnev[6][13] nõukogu on ERR-i kõrgeim juhtimisorgan. Nõukogu planeerib ERR-i tegevust, korraldab ERR-i juhtimist ja teostab järelevalvet juhatuse tegevuse üle. Kord aastas esitab Riigikogu kultuurikomisjonile kirjaliku ja suulise aruande oma tegevusest. Riigikogu kultuurikomisjoni ettepanekul nimetab Riigikogu ühe esindaja igast Riigikogu fraktsioonist Riigikogu koosseisu volituste lõppemiseni ning neli asjatundjat Rahvusringhäälingu tegevusvaldkonna tunnustatud asjatundjate hulgast, kelle volitused kestavad viis aastat. Riigikogu koosseisu volituste lõppemisel jäävad Riigikogu liikmetest nõukogu liikmed nõukogusse Riigikogu uue koosseisu liikmete nõukogusse nimetamise otsuse jõustumiseni.[1]

Hooned ja asupaik[muuda | muuda lähteteksti]

Eesti Rahvusringhääling asub neljas eri hoones, mis on kahekaupa omavahel ühendatud. Eesti Televisiooni ja Eesti Raadio hooned asuvad lähestikku Tallinna kesklinnas Gonsiori, Kreutzwaldi ja Faehlmanni tänaval.

Eesti Rahvusringhääling kavatses ehitada uue maja 24 000-ruutmeetrisele krundile Järvel Tuisu tänav 21, kuid majandusraskused panid projekti seisma. Hoone projekti võistluse võitis NOBEL ARKITEKTER A/S (Taani), arhitekt Erik Nobel. Projekti nimi oli "Ring-Hääl-Hing"[14]. Uue maja ehitusest loobumise järel remonditi aastail 2013-2014 kapitaalselt nn uus raadiomaja Gonsiori 21.

Rahastamine[muuda | muuda lähteteksti]

Eesti Rahvusringhäälingu 2011. aasta eelarve tulud on 28 053 211 eurot, millest 25 328 314 eurot tuleb riigieelarvest.[15] Eesti Rahvusringhäälingu 2011. aasta eelarve kulud on 27 090 390 eurot.[15] Lisaks riigieelarvest saadavatele tuludele on Rahvusringhäälingul suhteliselt väiksemas mahus muid tulusid, sh omatulud ja sihtotstarbelised eraldised. Omatulud annavad eelarvesse 1 694 488 eurot.[15] Omatulude kategooriatena on eelarves näidatud rent jm hoonetulud, teenused, omatoodete müük ning õiguste litsentseerimine ja müük.[15] Suurimaks omatulude allikaks on teenused (1 086 266 €).[15] Sihtotstarbelised eraldised annavad eelarvesse 1 022 739 eurot.[15] Suurimaks sihtotstarbeliste eraldiste kategooriaks on sihtotstarbelised projektitoetused (734 376 €).[15]

Rahvusringhäälingu omatuludest osa pärineb teiste riigieelarveliste asutuste eelarvetest.[16]

Rahvusringhäälingu rahastamiseks on korduvalt kaalutud telerimaksu (nimetatud ka loamaksuks) kehtestamist.[17][18][19][20][21][6]

ERRi lava 2014. aasta Arvamusfestivalil

Eesti Raadio[muuda | muuda lähteteksti]

Next.svg Pikemalt artiklis Eesti Raadio

Eesti Raadio on Rahvusringhäälingu ringhäälinguorganisatsioon. Eesti Raadio levitab viit raadioprogrammi: Vikerraadio, Raadio 2, Klassikaraadio, Raadio 4 (venekeelne) ja Raadio Tallinn (mitmekeelne). 2007. aastast, kui loodi Eesti Rahvusringhääling, lakkas Eesti Raadio organisatsioonina eksisteerimast

Eesti Televisioon[muuda | muuda lähteteksti]

Next.svg Pikemalt artiklis Eesti Televisioon

Eesti Televisioon on Eesti Rahvusringhäälingu teleorganisatsioon. Eesti Televisioon pakub saateid kahel telekanalil (ETV ja ETV2).

Seni on Eesti Televisioon peamiselt eestikeelne telekanal, mis edastab ka muid võõrkeelseid hankesaateid, mis seaduse kohaselt tuleb varustada eestikeelse tõlkega. Peale enda toodetud eestikeelsete päevauudiste edastab Eesti Televisioon uudiseid ka vene keeles (ETV2-s), mis on reeglina eestikeelse tõlketa.

8. augustil 2008 alustas tööd Eesti Rahvusringhäälingu teine telekanal ETV2. ETV2 näitab päeval ERR uudiseid ning õhtul on eetris lasteprogramm, millele järgneb kultuuriprogramm.

28. septembril 2015 läks eetrisse rahvusringhäälingu kolmas teleprogramm - venekeelne ETV+ . Kanali eesmärgiks on pakkuda objektiivset informatsiooni maailmas toimuva kohta, kajastada kohalikku elu vene keeles ning kaasata venekeelset elanikkonda paremini Eesti ühiskonda.

Kriitika[muuda | muuda lähteteksti]

Eesti rahvusringhäälingule on tehtud mitmeid etteheiteid, sealhulgas:

Vaata ka[muuda | muuda lähteteksti]

Viited[muuda | muuda lähteteksti]

  1. 1,0 1,1 "Eesti Rahvusringhäälingu seadus" Riigi Teataja 18.01.2007 (vaadatud 14. jaanuaril 2016)
  2. ERR-i Üldinfo, err.ee (vaadatud 14. jaanuaril 2016)
  3. ERR ajalugu
  4. [1] Eesti Rahvusringhäälingu seadus, vastu võetud 18.01.2007, riigiteataja.ee
  5. Heidi Pruuli "Heidi Pruuli: Teleprogrammi rahalisest sõltumatusest" ERR-i veebileht, 3.07.2009 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  6. 6,0 6,1 6,2 Eve Tisler "Rahvusringhäälingu võiks päästa loamaks" Tartu Ülikooli ajakiri, 5.03.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  7. "Kui sõltumatu on ERR ehk miks vaadata propagandakanalit?" Raul Kalevi blogi, 8.12.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  8. Urmo Soonvald "Margus Allikmaa "Riigimeestest": Aasta 2010 ei soovi poliitikud meediat suukorvistada" Delfi, 14.11.2010 (vaadatud 18. oktoobril 2011)
  9. "Kultuuriministeerium ei loobu rahvusringhäälingu loomisest" Eesti Päevaleht, 16. oktoober 2001
  10. "Rahvusringhäälingu loomine üksmeelne" ERR, 9.10.2004
  11. "Valitsus kiitis heaks Rahvusringhäälingu loomise" ERR, 29.06.2006
  12. "Eelnõu: 965 Eesti Rahvusringhäälingu seadus lõpphääletuse tulemused" Riigikogu veebileht 18.01.2007 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  13. "Riigikogu 08.05.2007 otsus: Eesti Rahvusringhäälingu nõukogu liikmete nimetamine" Riigi Teataja 8.05.2007 (vaadatud 9. oktoobril 2011)
  14. "Arhitektuurse ideekonkursi võidutöö Ring-Hääl-Hing" ERR, 20. november 2009
  15. 15,0 15,1 15,2 15,3 15,4 15,5 15,6 "Eesti Rahvusringhäälingu eelarve 2011" ERR veebileht 21.12.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  16. "Sihtotstarbelised projektitoetused" ERR veebileht (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  17. Tiina Kangro "Tiina Kangro: rahvusringhääling tuleks uuesti luua" Postimees 6.02.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  18. Indrek Nüüd "Osalusveebi ettepanek telekamaksu kehtestamiseks" Osalusveeb 30.06.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  19. Raigo Neudorf "Soomes tõuseb telerimaks 245 euroni aastas" Postimees 8.10.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  20. Kristi Malmberg "Televisioon maksu alla" Äripäev 20.01.2000 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  21. Riivo Riismaa, Marko Liibak "Telerimaks võtab pildituks" Õhtuleht 21.01.2000 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  22. Priit Toobal "Rahvusringhäälingu sisu tuleb tasakaalustada" Kesknädal 1.06.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  23. Peeter Ernits "Kelle käes on tõe monopol?" Maaleht, 18.11.2008 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  24. Raul Sulbi "Rohelised pöördusid sõnavabaduse kaitseks halduskohtusse" Postimees, 1.10.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  25. "E. Savisaar: Eesti meedia – valitseb klikk ja vohab korruptsioon" Ekspress 23.01.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  26. "Keskerakond: ETV on poliitiliselt tasakaalustamatu" Õhtuleht 14.10.2003 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  27. "Ivor Onksion: Valimisi juhivad kallutatud ajakirjanikud" Delfi 2.02.2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  28. "Lembit Kaljuvee: “Kui me kevadel võimule ei saa, siis sügisel kindlasti”" Põhjarannik, 20.03.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  29. Ahti Mänd "Ahti Mänd räägib kallutatud Eesti meediast" wordpress.com, 7.08.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  30. Peeter Ernits "Eesti ajakirjanduse kallutatus on nagu kuum kartul. Peeter Ernits räägib ajakirjanduse kallutatuse vandenõudest." Kuku raadio veebileht, 17.05.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  31. Merike Tamm "Toobal: rahvusringhäälingule tuleb tellida tasakaalu-uuringud" Postimees 24.05.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  32. 32,0 32,1 Raivo Suni "Raivo Suni: arutelu venekeelse ETV üle on ajale jalgu jäänud" Postimees 21.04.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  33. Martin Šmutov "ERR keeldus Kesknädala tutvustamisest" Postimees 9.10.2010 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  34. Andres Jõesaar "Analüüsida tuleb tervikut, mitte detaile" Sirp 26.03.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  35. "Ilves: kes valvab valvureid endid?" Delfi, 22.01.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  36. Virgo Kruve "Terevisioon täidab IRL-i ja Reformi tellimust" Kesknädal, 3.02.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  37. Tarmu Tammerk "Ajakirjanduseetika nõuniku hinnang ETV saates Ringvaade kajastatud meditsiiniteemalisele loole" Eesti Arstide Liidu veebileht, 25. märts 2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  38. 38,0 38,1 38,2 Tarmu Tammerk "ERRi ajakirjanduseetika nõuniku aruanne" ERR veebileht, 28.01.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  39. Tarmu Tammerk "Lasteaiavaidlus ja uudiste tasakaalustatus" ERR veebileht, 7.05.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  40. 40,0 40,1 Tarmu Tammerk "ERRi ajakirjanduseetika nõuniku ettekandest" ERR veebileht, 23.09.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  41. 41,0 41,1 41,2 Saar Poll "Eesti Rahvusringhäälingu fookusgrupiuuring" ERR veebileht, november 2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  42. 42,0 42,1 Tarmu Tammerk "Lasteaedade rahamure uudis oli ühekülgne (AK)" ERR veebileht, 19.10.2009 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  43. Urmo Soonvald "Marika Tuus: PBK on ETVst sisukam ja tasakaalustatum" Delfi, 25.06.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  44. Priit Silla "Priit Silla: Miks ERR ärritab?" Ekspress, 6.06.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  45. Hendrik Alla "Hendrik Alla: ETV 2 on nagu kolikamber" Postimees, 11.03.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  46. Hendrik Alla "Allikmaa: ERR rahast ei loobu" Postimees, 9.05.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  47. Priit Pullerits "Langenud paipoiss ETV peab hakkama hambaid näitama" Postimees, 24.11.2007 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  48. Vahur Kersna "Vahur Kersna veerg: kolmepealine saateid purskav lohe" Postimees, 2.11.2007 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  49. Urmas Oru "Urmas Oru: ERRi tõekomisjoni raport" Postimees, 18.01.2011 (vaadatud 12. oktoobril 2011)
  50. Margot Visnap "Eesti raadio ja televisioon – meie kõigi ühine asi ja tegemine " Sirp 4.02.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  51. Margot Visnap "Eesti parlament peab kardinaalselt muutma oma suhtumist rahvusringhäälingusse" Sirp 4.02.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  52. Kaarel Tarand "Põhiseadus ja palvehelmed" Sirp 19.02.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  53. "Kas ETV suvesaated on mõeldud mälu kaotanud seniilidele?" Delfi, 7.07.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  54. "Rahvusringhääling ei võta Ida-Viru maavanema kriitikat omaks" ERR veebileht, 11.03.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  55. Tarmu Tammerk "ERRi ajakirjanduseetika nõuniku ettekandest ERRi nõukogule" ERR veebileht, 18.02.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  56. "ASN lahendid Nr. 485" Avaliku Sõna Nõukogu veebileht, 24.01.11 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  57. Andres Jõesaar "Avalik-õiguslik meediamajandus" Sirp 19.02.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  58. Hendrik Alla "Hendrik Alla: kes vajab ERRi poliitreklaami?" Postimees, 26.10.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  59. "Lugejad ei toeta valimisreklaami lubamist ERRis" Postimees, 26.10.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  60. "Aavik: valimisreklaam riigitelevisioonis ei ole õigustatud" Postimees, 26.10.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  61. Raul Sulbi "Muuli: valimisreklaam rahvusringhäälingus ei hoia ju rahva raha kokku" Postimees, 31.10.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  62. Merike Tamm "Reformierakond ei taha poliitreklaami ERRi" Postimees, 27.10.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  63. Urmo Soonvald "Peeter Kreitzberg: Reklaamiraha aitab ETV-l teha väärtsaateid" Delfi, 1.08.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  64. Urmo Soonvald "Minister Jänes taandub ERRi reklaamivaidlusest" Delfi, 25.07.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  65. "Advokaadibüroo: ERR ei tohiks üldse reklaami näidata" Delfi, 21.07.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  66. "Suusaliit: meie ostame ETVsse reklaami" Delfi, 8.12.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  67. "Kanal 2 peadirektor: reklaam on ERR-is kontrolli alt väljunud" Delfi, 8.07.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  68. "ETV tegeleb MM-i ajal varjatud reklaamimüügiga" Delfi, 5.07.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  69. "Filmitootjaid häirib ERRi töötajate tegevus filmiturul" Postimees, 15.02.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  70. Oliver Kund "Oru: ERRi silmakirjalik käitumine peab lõppema" Postimees, 20.04.2012 (vaadatud 20. aprillil 2012)
  71. "Erakanalid: ERR kogub seadust väänates reklaamiraha" Postimees, 20.04.2012 (vaadatud 20. aprillil 2012)
  72. Ike Volkov "Nõukodadest" Sirp 4.12.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  73. "Lugeja: ERRi ja Estonia uusi hooneid pole vaja" Postimees, 21.10.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  74. Kadri Ratt "Audit: kultuuriministeerium ei suuda ERR-i miljardilise hoone ehitust põhjendada" Postimees, 21.12.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  75. Barbi Pilvre "Miks saatis rahvusringhääling Pekingisse 22 inimest?" Ekspress 7.08.2008 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  76. Kristi Vahemaa "Kas midagi juhtub, kui ETV otsustab jalgpalli MM-i enam mitte näidata?" Eesti Päevaleht, 21.02.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  77. "Allikmaa: sisekontrolli teostati ERR-is ka varem, aga petturi tegevus jäi märkamata" Delfi, 14.09.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  78. Hanneli Rudi "Allikmaa: ma ei näe põhjust politseisse pöördumiseks" Postimees, 14.09.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  79. Kalle M. "Kriitika ERR-ile: mis riigi kodanikud me teie arvates oleme?" Delfi, 1.06.2011 (vaadatud 13. oktoobril 2011)
  80. "Eesti Rahvusringhääling ilma igasuguse rahvustundeta" Delfi, 29.08.2011 (vaadatud 13. oktoobril 2011)
  81. Marek Kuul "Sääritsat solvanud Õhtuleht kaotas kohtuvaidluse ERR-iga" ERR veebileht, 22.06.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  82. Andres Vaher "Kes ja kuidas pääseb ETV (spordi)ekraanile?" Õhtuleht, 20.11.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  83. Urmo Soonvald"Andres Jõesaare arutlused: milliseid spordialasid ETVs näidata" Delfi, 9.10.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  84. "Juhtkiri: probleemides siplev ETV" Postimees, 4.10.2007 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  85. Raivo Palmaru "Raivo Palmaru: ERR nagu error" Delfi, 21.01.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  86. Merike Tamm "Allikmaa: telesaadetega ERR venekeelse auditooriumini ei jõua" Postimees, 5.03.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  87. Andri Maimets "Telerahvas pelgab «raadiomehi»" Postimees, 4.10.2007 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  88. Andri Maimets "Ringhäälingujuht: usaldus on tähtsam kui vaatajate arv" Postimees, 4.10.2007 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  89. Triinu Laan "Vene telekanalit PBK vaadati suve alguses rohkem kui ETVd" Delfi, 19.06.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  90. Martin Smutov "ERR: kriitika üllatab meid" Postimees, 29.06.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  91. Martin Vällik "Umbluu preemia 2011 — ERR, R2, “Hallo, Kosmos!”, Ingrid Peek" Skeptik, 31.04.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  92. Jüri Saar "Jüri Saar: Meedia toetagu teaduslikku maailmapilti" Delfi, 19.01.2010 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  93. Alo Raun "ERR vallandas päevapealt tuntud raadiohääle Vallo Kelmsaare" Postimees, 16.08.2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  94. Hanneli Rudi "Rahvusringhääling laskis Urmas Otti kritiseerinud raadiotoimetaja lahti" Postimees, 9.11.2007 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  95. "ERRist lahkuvale Ummelasele sai saatuslikuks Facebookis kommenteerimine?" Ekspress 18.05.2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  96. Hendrik Alla "ERR jättis Jaanus Nõgisto tööst ilma" Postimees 7.06.2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  97. Toomas Huik "ETV uudiste juht ähvardas jumekat Peep Taimlat?" Postimees 13.03.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  98. "ERR-i juht võttis ilma konkursita tööle oma venna" Delfi 31.12.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  99. "Avalik kiri: ERR, keele- ja luuletoimetaja jäägu!" Delfi 22.12.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  100. "Teeneka raadiotoimetaja koondamine paneb kultuuriinimesed mässama" Ekspress 22.12.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  101. Nils Niitra "ERRi Tartu juht kaotab koha" Tartu Postimees 25.03.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  102. "Avalik kiri Eesti kultuuriüldsusele" Sirp 23.12.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  103. "Jurtšenko lahkus ETVst" Ekspress 3.01.2008 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  104. Jaanus Putting "Lepp: Ma pole valitsuse kuulekas käsutäitja. Vallandatud ETV peadirektor peab ringhäälingunõukogu otsust ebaseaduslikuks" Postimees, 14.12.1999 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  105. Margot Visnap "Meelelahutusluulud murendavad Eesti Televisiooni identiteeti" Sirp 18.12.2009 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  106. Ragne Kõuts "Rohkem sõltumatust ja visiooniga juhte" Sirp, 1.04.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  107. Hendrik Alla "ERRi uus maja pälvis taas kriitikat" Postimees 4.10.2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  108. Marek Strandberg "Indrek Ibrus: parem rääkida rahvusmeediast kui rahvusringhäälingust" Sirp, 30.09.2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  109. Kaarel Tarand "Iga kinnistõde on vaidlustamist väärt" Sirp, 16.09.2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  110. "Arhitekt: kas ERR hakkab liiklema kopteritega?" Delfi, 4.12.2009 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  111. Kaarel Tarand "Valimiste võitjad on selgunud" Sirp 28.01.2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  112. Aro Velmet "Täna sööb Eskimot, homme reedab isamaa" Sirp, 28.10.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  113. "Fotod: ETV aastavahetus lõhnab tugevalt nõuka-nostalgia järele" Delfi 29.11.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  114. Piret Tali "Nostalgiatelevisioon ning seriaal „ENSV“ – kellele ja milleks?" Elukiri veebruar 2011 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  115. Wimberg "Kuidas suhtuda nõukanostalgiasse?" Eesti Päevaleht 2.09.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  116. Heiki Suurkask "Nõukanostalgia toob tagasi ka vanad vaenlasekujundid" Eesti Päevaleht 5.10.2010 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  117. "Avaliku Sõna Nõukogu lahend nr 385" ASN veebileht 15.03.2008 (vaadatud 8. oktoobril 2011)
  118. Tarmu Tammerk "ERRi ajakirjanduseetika nõuniku ettekandest ringhäälingunõukogule" ERR veebileht 26.08.2009(vaadatud 17. oktoobril 2011)
  119. Tarmu Tammerk "Mis istub hommikusse" ERR veebileht 3.10.2011 (vaadatud 17. oktoobril 2011)
  120. "ERR palub Juure ja Kiviräha pärast vabandust" Delfi, 19.05.2009(vaadatud 18. oktoobril 2011)
  121. "Roppused R2s: Kas Juur ja Kivirähk jätkavad?" Delfi, 18.05.2009 (vaadatud 18. oktoobril 2011)
  122. Madis Filippov "ETV telepilt kadus hommikul korduvalt" Postimees, 28.10.2011 (vaadatud 28. oktoobril 2011)
  123. "«Kuidas seletada pilte surnud jänesele» katkes andmevea tõttu" Postimees, 2.01.2012 (vaadatud 2. jaanuaril 2012)
  124. "Tartu maratoni telepildis olid tehnilised probleemid" Postimees, 19.02.2012 (vaadatud 19. veebruaril 2012)

Välislingid[muuda | muuda lähteteksti]