Arutelu:Aja Pulss

Allikas: Vikipeedia
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti

Tuleb hankida materjali toimetuse, trükiarvu ja ajakirja sisu kohta. --Brita 12. märts 2010, kell 20:25 (UTC)

Soovitav oleks viidatud Aive Herja artiklist andmete viitamisega ettevaalik olla, sest seal on vähemalt üks ilmselge faktiviga (seal öeldakse: "Esimese väljaandena Eesti ajakirjanduses käsitleti Aja Pulsi veergudel küüditamise teemat", aga see ei vasta tõele, sest juba 1977. aastal oli ajakirjas Looming (peatoimetaja Kalle Kurg) ilmunud Tõnis Lehtmetsa romaan "Tume laas", kus see motiiv oli sees) ja lugu jätab mulje, et algaja ajakirjanik võtab kogenud ajakirjaniku juttu naiivse usuga. Tasub vaadata Abdrei Hvostovi muljet Lillemäe memuaaridest http://www.ekspress.ee/news/arvamus/arvamus/tuulepealse-maa-haaletu--kollaboratsioon.d?id=27682617 seal on ka samasuunalist skepsist. --Brita 13. märts 2010, kell 17:57 (UTC) Raamatu konsultant Küllo Arjakas nendib, et see oli "mõnda aega" 118 000. ("Kuidas nõukaajal ajakirjandust tehti." http://www.estbook.com/files/c89/leht_raamat_10_2008.pdf) Parem oleks hankida mingi neutraalne allikas. --Brita 13. märts 2010, kell 18:06 (UTC)

Memuaarides ja ajaleheartiklites võib olla faktivigu ja kallutatust, aga see ei tähenda, et neid üldse kasutada ei saa. Kahtluse korral võib ju öelda, et see ja see ütleb seal ja seal jne. Kui tuleb paremaid allikaid, siis saab täpsustada.
Küüditamise "käsitlemine" on vähemalt kahemõtteline. Ilukirjanduse puhul on niisugune sõna küsitav. Kas romaan käsitleb küüditamist? Ja teadmatusest tulenevaid faktivigu võib olla mis tahes allikas. Andres 13. märts 2010, kell 20:40 (UTC)

Romaan (Lehtmetsa oma) kujutab inimeste elu metsakülades ja metsavendade tegevust, aga ka küüditamise motiiv on sees - vist oli regedel äraviimine vms. Küüditamisest oli juttu juba ühes Sirge teoses. Eks peab ikka järele vaatama. Aja Pulsis vaevalt ilukirjandust oli, see võis olla ehk artikkel. --Brita 13. märts 2010, kell 22:14 (UTC)


Viidatud allikas on öeldud, et Vambola Lillemäe kutsuti 1984 uue ajakirja peatoimetajaks. See ei kinnita ajakirja asutamise seost perestroikaga. Andres 25. aprill 2010, kell 09:08 (EEST)[vasta]


"seoses perestroikaga" Aja Pulss asutati tegelikult enne perestroikat. Toimetus asutati 1984. aastal ja esimene number ilmus 1985. aasta jaanuaris. Gorbatšov aga sai võimule alles 1985. aasta märtsis. Samuti võiks artiklis ära mainida, et Aja Pulss asutati ajakirja Küsimused ja Vastused asemele. Ning ära võiks tuua ka aasta, mis Aja Pulsi ilmumine lõppes, see oli 1993.90.191.119.98 29. aprill 2011, kell 21:53 (EEST)[vasta]