Tallinna Televisioon

Allikas: Vikipeedia

Tallinna Televisioon (TTV, Tallinna TV) on Tallinna linna digitaalne telekanal, mille põhikirjaline eesmärk on kajastada elu Eesti pealinnas.[1] Kanalit haldab Tallinna linna sihtasutus Tallinna Televisioon.[2]

Vastavalt kontseptsioonile peaks Tallinna TV-l olema kolm pealelugemisega keelevalikut (voiceover-kihti) – eesti, inglise ja vene keel.[3]

Stuudiona kasutatakse sihtasutuse juurde loodud Tallinna pressikeskust, kus toimuvad ka linnavalitsuse pressikonverentsid, linna allasutuste ja koostööpartnerite pressiüritused. Pressikeskus asub Tallinna kesklinna linnaosas, aadressil Rävala pst 12 paikneva Solarise keskuse 4. korrusel.[2]

Juhtimine[muuda | redigeeri lähteteksti]

Nõukogu[muuda | redigeeri lähteteksti]

SA Tallinna Televisioon nõukogu kavandab sihtasutuse tegevust, korraldab sihtasutuse juhtimist ja teostab järelevalvet sihtasutuse tegevuse üle. Vastavalt sihtasutuse põhikirjale koosneb nõukogu 3...7 liikmest, kelle volituse kestus on 3 aastat. Esimesse, Tallinna linnavalitsuse 28.05.2009 otsusega nr 107 moodustatud nõukogusse nimetati 5 liiget: Leonid Mihhailov, Andres Kollist, Tarmo Lausing, Lev Vaino ja Georg Pelisaar[1], kes kõik on Eesti Keskerakonna liikmed. Nõukogu esimeheks valiti Georg Pelisaar.[4] Tallinna Linnavalitsuse korraldusega 15.06.2011 nr 1084-k kutsuti 30. juunil 2011 nõukogust tagasi Tarmo Lausing ja määrati alates 6. juulist 2011 nõukogu liikmeks Aini Härm.[5].

Tallinna Televisiooni nõukogu liikmed (seisuga 12. september 2012):


Juhatus[muuda | redigeeri lähteteksti]

Vastavalt sihtasutuse põhikirjale on sihtasutuse täidesaatev organ 1...5 liikmeline juhatus, kes juhib ja esindab sihtasutust. Juhatuse liikme volituste kestus on 3 aastat, misjärel võidakse ta uuesti juhatuse liikmeks tagasi valida.[1]

Sihtasutuse Tallinna Televisioon ainus juhatuse liige oli alguses Jüri Raudsepp.[6] Raudsepp asus tööle 1. detsembrist 2009 ja tema ametileping sõlmiti esialgu kolmeks aastaks.[7]

Juhatuse liikme leidmiseks korraldatud konkursil osales 10 kandidaati. Neist pääses teise vooru 3, kellest sihtasutuse nõukogu valis juhatuse liikme ametikohale Mustamäe linnaosavalitsuse avalike suhete nõuniku Jüri Raudsepa, kuna ta pakkus välja parima nägemuse tulevasest kodanikutelevisioonist. Raudsepa kasuks rääkis ka see, et ta on juhtinud Eesti Raadio ühte programmi ning tal on piisavalt pikk ajakirjanikutöö kogemus.[7]

7. septembril 2012 valis Tallinna Televisiooni nõukogu juhatuse uuteks liikmeteks Toomas Lepa ja Mart Ummelase. Senised juhatuse liikmed Jüri Raudsepp ja Artur Raidmets kutsuti ametist tagasi.

Toimetus[muuda | redigeeri lähteteksti]

23. maist 2011 on Tallinna TV peatoimetaja endine kauaaegne Rahvusringhäälingu ajakirjanik Mart Ummelas.[8][9]

Tallinna TV uudistesaadete peatoimetaja on Revo Raudjärv.[10]

Programm[muuda | redigeeri lähteteksti]

2011. aastal võitis Tallinna Televisioon riiklikul konkursil ainsa osalejana kaheksa-aastase tegevusloa vaba juurdepääsuga üleriigilise televisiooniteenuse osutamiseks. Loa tingimuste kohaselt peab telekanal tootma ööpäevas vähemalt 12 tundi ja nädalas vähemalt 94 tundi programmi. Meediateenuste seadusega[11] on minimaalseks programmi nädalamahuks teleprogrammi edastamisel vaba või tingimusjuurdepääsuga üleriigilise televisiooniteenuse tegevusloa alusel kehtestatud 56 tundi. Seega on kultuuriminister Rein Langi poolt Tallinna Televisioonile väljastatud loa tingimused seatud 68% karmimaks, kui seadus nõuab. Teleprogramm peab olema eestikeelne ning sisaldama kultuuri-, meelelahutus-, uudiste-, noorte- ja lastesaateid ning mängu- ja dokumentaalfilme. Kuu jooksul peab TTV näitama vähemalt 1,5 tundi Eesti riigi rahadega valminud filme, mis on kuni viis aastat vanad. Vähemalt pool uudistesaadete päevamahust tuleb edastada kella 19–23.[12]

TTV juhataja Jüri Raudsepp on nimetanud omasaadetest parimaiks viktoriinisarja, Tallinna kui 2011. aasta Euroopa kultuuripealinna kajastavat saadet "Kultuurimeeter" ja tervisesaadet.[6]

Tallinna Televisioon pakub Kodanikutelevisiooni saates linnakodanikele võimalust asjad otse tele-eetris südamelt ära rääkida.[13]

Peeter Ernitsa juhitav arutelusaade "Vaba Mõtte Klubi" pakub võimalusi avalikeks sõnavõttudeks põhivoolumeediasse harva pääsevatele poliitikutele (nt Anti Poolamets, Mart ja Martin Helme) ning seisukohtadele, mis vastanduvad riiklikule poliitikale. Näiteks käsitleti 30. jaanuaril 2012. aastal teemat "Miks Ilves kapo korruptsioonist vaikib?" ja 19. veebruaril 2013 teemat "Kas vabamüürlus võib ohustada Eesti riiklust?", 2013. aasta mais esines aga Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna juhatuseliige Martin Helme Tallinna TV saates "Vaba mõtte klubi" avaldusega, et Eesti "immigratsioonipoliitikas peaks olema üks lihtne reegel: kui on must, näita ust. /---/ Ma tahan, et Eesti oleks valge riik."[14]

Lisaks eelnimetatutele täidavad TTV programmi pealinna uudiseid kajastav "Pealinnapilt", kultuurisaade "Kultuuritehas", juriidilist abi pakkuv "Õigusnõu", "Hingelt tugevad", "Linnaruum", "Meistrite linn", "Tallinn liigub", Jüri Kuuskemaa, Aleksei Turovski ja Vladimir Bogatkini autorisaated, Tartu nädalasündmusi kajastav "Tartu uudised", ühiskonnaelu valupunkte käsitlev "Mõtleme taas", aktuaalseid spordisündmusi ja -probleeme kajastav "Spordisõbrad", Tallinna probleeme ning linna/omavalitsuse ja riigi suheteid käsitlev "Pealinna pead", Tallinna ülikoolide tegemisi kajastav saatesari "Mõistuse ja käega", aktiivsetele eakatele vaatajatele mõeldud "Ajaga sammu", teatrietenduste salvestused, tuntud persoone nende kodudes külastav saade "Kas tohib?", pop- ja rockmuusika austajatele mõeldud muusika- ja vestlussaade "Pillimeeste klubi", saatesari kutseharidusest Tallinnas, Tallinnas elavatest erinevatest rahvustest tehtud sari "Etnos", Tallinna ajalugu käsitlev "Sini-valge lipu all" (jutustaja Aarne Ruben) ning "Jäljed Tallinna teatriloost", linnaaedade ja -parkide arengut läbi linlase pilgu ja vajaduste käsitlev aiasaade, saatesari linlastele pakutavatest teenustest, näha saab suurte muusikasündmuste ja -lavastuste salvestusi – Saaremaa ooperipäevadelt, Birgitta festivalilt, Peterburi Sümfonietta kontserdilt, Tallinna Missalt jt; noortesaadet "TNTV" ning noorte elu kolmnurgas Tallinn – Helsingi – Peterburi käsitlevat suurprojekti "Triangel". 2011. aasta sügisel alustati muusikaprojekti "Tallinn, olen kuulus! (Tallinn, I`m famous!)" saadete näitamist, kus otsitakse noori andekaid lauljaid, kellest kolme tipprodutsendi abiga arendatakse uusi laulutähti.[15]

Tallinna Televisiooni lasteprogramm kannab nime TeTeVeke. TeTeVeke pakub lastele multifilme ja muid lastesaateid.

Aktiivsest programmist vabal ajal on eetris tekstiline InfoTV, mis sisaldab iga päev 30–40 mitmesugust linnaeluga seotud uudist, eelinfot kultuurisündmuste kohta, kavatutvustusi jms.[15]

Poleemika programmi ühekülgsuse ja kallutatuse teemal[muuda | redigeeri lähteteksti]

Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees Õnne Pillak soovitas 2011. aasta augustis telekanali sulgeda, kuna "linnaeelarvest ühe erakonna propagandale kulutamine on põhjendamatu".[16] Eesti Päevaleht vastandas märtsis 2011 oma juhtkirjas Tallinna Televisiooni Eesti Rahvusringhäälingule, kuna ERR on "terve ühiskonna teenistuses", TTV aga "lihtsalt kellegi hääletoru": "Riigi või kohaliku omavalitsuse suhtekorraldus peab lõppema seal, kus algab parteipropaganda – selle reegli vastu aga eksitakse, ja paraku mitte üksnes Tallinnas."[17]

Valimiseelse poliitreklaami keeluga põhjendades keelas Eedeni kaubanduskeskus Tartus 2011. aasta Riigikogu valimiste eel Tallinna TV-d reklaamiva kampaaniavideo lõikude näitamise majasisestel reklaamiekraanidel. Riigikogu valimiste ajal ning pärast seda jätkunud kampaania maksis 3200 eurot.[18]

Jüri Raudsepa sõnul on telekanal siiski mitte poliitiline, vaid vahendab pigem kunsti ja kultuuri.[18] Eesti Päevalehe küsimusele, miks on Tallinna TV uudistes näha nii palju keskerakondlasi, vastas Raudsepp: "Kui kõik, kes Tallinnas võimul, on keskerakondlased, siis pole midagi parata."[6]

Telejaama nõukogu esimees Georg Pelisaar on samuti määratlenud Tallinna TV-d kultuurikanalina, mis sisaldab ka uudistesaateid.[19]

Tallinna Televisiooni peatoimetaja Mart Ummelas teavitas 2011. aasta sügisel televisiooni Facebooki seinal, et alustab võitlust Eesti Päevalehe ja Postimehe valitsusmeelsete hoiakute vastu, kasutades selleks kõiki ajakirjanduslikke vahendeid.[20]. Teade kadus seinalt 2 päeva pärast. [21] Telekanali nõukogu esimees Georg Pelisaar lükkas peatoimetaja avalduse ümber, öeldes, et tegemist ei olnud kanali ametliku seisukohaga.[22]

Levi[muuda | redigeeri lähteteksti]

Kogu Eestis võib Tallinna Televisiooni programmi näha digilevis, samuti edastavad TTV-d Tallinnas kaabellevivõrgud.[2] Jüri Raudsepa sõnul oli TTV 2011. aasta märtsis Eestis ainus kanal, mis edastas programmi kõrgekvaliteedilises HD-formaadis.[6]

2011. aasta juunis andis kultuuriminister Rein Lang sihtasutusele Tallinna Televisioon kolmeaastase tegevusloa (2014. aasta juunini) vaba juurdepääsuga televisiooniteenuse üleriigiliseks osutamiseks. Loa tingimuste kohaselt peab TTV edastama eestikeelset programmi vähemalt 14 tundi ööpäevas ja vähemalt 98 tundi nädalas. Seejuures tuleb igas kuus näidata vähemalt tunni ulatuses viimase viie aasta jooksul Eesti Filmi Sihtasutuse või Kultuurkapitali toel valminud filme.[8]

Vaadatavus[muuda | redigeeri lähteteksti]

Uuringufirma TNS Emor tehtud teleauditooriumi uuringu andmeil vaatas novembris 412 000 inimest[23] vähemalt ühe minuti Tallinna Televisiooni programmi.

Keskmine vaatajate arv päevas, kes vaatasid Emori andmetel kanalit vähemalt ühe minuti päevas, oli Tallinna TV-l juulis 34 000, septembris ja oktoobris 48 000, novembris 60 000 ja detsembris 79 000.[24]

TTV vaatajate seas on ülekaalus eestlased, 35–54-aastased ja naised.[23]

TTV vaatamisaja osakaal (daily share %) Eesti kodudes kõigi telekanalite ja videosalvestiste vaatamisajast oli Emori andmetel 2013. aasta jaanuaris 0,8%, mis tähendab, et igast 1000 teleri vaatamise tunnist vaadati Eestis 8 tundi TTV saateid.[25] . See on 4 korda enam kui 2011. aasta septembris.[26]

Ajalugu[muuda | redigeeri lähteteksti]

Tallinna linnatelevisiooni loomise idee käis välja Reformierakonna fraktsiooni kuuluv Tallinna linnavolikogu liige Mati Eliste, kes esitas 4. oktoobril 2007[27][28] volikogule eelnõu[29] digitaalse linnatelevisiooni loomise kohta (OE 332).[30][31] Oma eelnõud põhjendas Eliste sellega, et linnatelevisioon on vajalik objektiivse, esmaallikast pärineva teabe edastamiseks Tallinna elanikele. Eliste sõnul võib meediamonitooringut tehes tihtipeale jõuda arusaamisele, et meedia ei ole lõpuni objektiivne, vaid katkendlik, kohati isegi kallutatud.[32] Keskerakondlik linnavalitsus arutas Eliste eelnõud oma 17.10.2007 istungil ja otsustas seda mitte toetada, põhjendades seda projekti eeldatava suure maksumusega ning kõrgeltkvalifitseeritud tööjõu vajadusega, pidas siiski mõeldavaks linnatelevisiooni loomist tulevikus, liikudes selle suunas sammhaaval.[28]

Tallinna linnavolikogu haridus- ja kultuurikomisjon arutas eelnõud 24. oktoobril 2007 ja kiitis Eliste esitatud eelnõu üksmeelselt heaks.[33] Linnavolikogu eestseisus määras oma 25.10.2007 koosolekul linnatelevisiooni loomise eelnõu 01.11.2007 linnavolikogu istungi päevakorda[34], kuid volikogu istungi toimumisega samal päeval vahetult enne teema arutamist võttis Eliste, väidetavalt oma erakonna survel, eelnõu tagasi.[35] Linnavolikogu aseesimees Tarmo Lausing, kes ühtlasi oli ka haridus- ja kultuurikomisjoni esimees, esitas sama eelnõu muutmata kujul uuesti volikogu menetlusse.[36][37] Linnavalitsus otsustas 07.11.2007 eelnõud toetada ja moodustas Tallinna televisiooni loomiseks komisjoni, mida määras juhtima abilinnapea Jaanus Mutli.[31] Tallinna Linnavolikogu tegi 29.11.2007 otsusega nr 291 Tallinna Linnavalitsusele ülesandeks moodustada töörühm digitaalvõrgu baasil Tallinna TV rajamise võimaluste uurimiseks. Otsuse poolt hääletas 17 Keskerakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, otsuse vastu hääletas 3 Isamaaliidu fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, 5 Reformierakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget ja 2 Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget. Kohalviibinud volikogu liikmetest kasutas võimalust jätta hääletamata 13 Keskerakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, 5 Isamaaliidu fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, 7 Reformierakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, 1 Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni kuuluv volikogu liige ja 3 fraktsiooni mitte kuuluvat volikogu liiget.[38]

Tallinna Televisiooni kontseptsiooni kiitis Tallinna linnavolikogu heaks 4. septembril 2008.[3] Otsuse poolt hääletas 24 Keskerakonna fraktsiooni kuuluvat ja 2 fraktsioonita linnavolikogu liiget.[39] Otsuse vastu hääletas 4 Isamaaliidu fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, 9 Reformierakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget ja 1 Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni kuuluv volikogu liige. Kohalviibinud volikogu liikmetest kasutas võimalust jätta hääletamata 7 Keskerakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, 3 Isamaaliidu fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, 4 Reformierakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget, 2 Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni kuuluvat volikogu liiget ja 3 fraktsiooni mitte kuuluvat volikogu liiget.[39]

Sihtasutuse Tallinna Televisioon asutamise ja selle põhikirja kinnitamise otsustas linnavolikogu 2009. aasta 28. mail. Otsuse poolt hääletas 34 Keskerakonna fraktsiooni kuuluvat linnavolikogu liiget, otsuse vastu oli 6 Isamaaliidu fraktsiooni liiget ja 9 Reformierakonna fraktsiooni liiget. Hääletamise ajal kohal olnud linnavolikogu liikmetest 2 Isamaaliidu fraktsiooni liiget ja 2 Reformierakonna fraktsiooni liiget hääletamises ei osalenud.[40]

Testsaated olid eetris kanalil TV14 alates 15. maist 2010.[41] Regulaarprogrammi saadete edastamist alustas TTV 3. jaanuaril 2011.[42] Üleriigilises vabalevis on Tallinna Televisiooni saated alates 10. juunist 2011. [43]

Rahastamine[muuda | redigeeri lähteteksti]

Tallinna Televisiooni rahastatakse SA Tallinna Televisioon eelarvest. Oma eelarve tulude ja kulude suurust ja detailsemat jaotust ei ole SA Tallinna Televisioon avaldanud. Peamiseks tuluallikaks on Tallinna linnalt saadav toetus, mis 2011. aastal on Tallinna linna eelarves 1 917 350 eurot. [44]

Poleemika rahastamise teemal[muuda | redigeeri lähteteksti]

2011. aasta märtsis Tallinna linnavolikokku jõudnud lisaeelarves nähti Tallinna Televisioonile ette 1,9 miljonit eurot.[6] Kolm opositsioonifraktsiooni põhjendasid rahulolematusega TTV rahastamise asjus ühist plaani esitada eelarvesse istungil üle viiesaja muudatusettepaneku.[45]

Ajakirjandus ja Tallinna opositsiooniparteide poliitikud on kritiseerinud linnavalitsuse kulutusi televisioonile ajal, mil raha vajaksid lasteaiad. "Tallinna TV on sel aastal saanud linnalt kokku 2,4 miljonit eurot, samal ajal kui lasteaedade avariiremondiks on sel aastal ette nähtud umbes 127 800 eurot," kirjutati uudisteportaali Delfi juhtkirjas 4. augustil 2011. "Oleme endiselt seisukohal, et isegi kui TTV saab eetrisse ka mõne vaatamist väärt saate, ei kaotaks tallinlane midagi, kui kogu linnatelevisiooni ei oleks. See-eest kaotavad lasteaiad palju seetõttu, et see on."[46] Samuti vastandas Tallinna Televisiooni ja lasteaedu 23. märtsil 2011 juhtkirjas Eesti Päevaleht.[17] Televisiooni rahastamist ei pidanud õigeks ka linnavolikogu Sotsiaaldemokraatide fraktsiooni esimees Jaak Juske.[47]

Televisiooni ja lasteaedade vastanduse alusel sündisid Facebooki-kampaania "Maha Tallinna TV – raha lasteaedadele" ning TTV-vastane petitsioon portaalis petitsioon.ee.[48][49] 23. augustil 2011 andis mittetulundusühing Kodaniku Hääl linnavalitsusele üle ligi 4500 tallinlase allkirjaga algatuse suunata TTV-le eraldatud raha lasteaedadele.[50] Kodanikuliikumise "Raha lastele" algatusgrupi liikmed Katrin Väljataga ja Tarmo Treimann tegid 31. märtsil 2011 kohtumisel Tallinna abilinnapea Yana Toomiga ettepaneku suunata Tallinna Televisioonile eraldatud toetus summas 1 917 350 eurot täies ulatuses linnale kuuluvate koolieelsete lasteasutuse remondiks ja soetuseks ning lõpetada SA Tallinna Televisioon tegevus hiljemalt 1. jaanuarist 2012. Toom lubas, et Tallinna TV-le lisaeelarvega eraldatud summa tõttu ei vähene lasteaedade eelarved.[51]

Abilinnapea Eha Võrk väitis seevastu, et rünnakud Tallinna Televisiooni vastu tulenevad kommertskanalite soovist tõrjuda kanal reklaamiturult.[52] Ka Georg Pelisaar seostas linnavalitsuse ajalehes Pealinn kampaania eratelekanalitega. Seepeale esitas kodanikuliikumine kaebuse Pressinõukogule.[53] Pealinn andis kaebajale sõna ning ei pidanud edasist menetlemist Pressinõukogus põhjendatuks[54].

Tallinna meedianõukogu esimehe Allan Alaküla hinnangul tuleneb kriitika hirmust konkurentsi ees telekanalite reklaamiturul, kuid ka äärmuslikust meediaomandi kontsentratsioonist: "Senine tõemonopol mureneb paratamatult. /---/ TTV peatoimetaja Mart Ummelas võrdles ajalehes Pealinn Eestit Berlusconi Itaaliaga, kus meediavõim on äärmuseni koondunud. Mul on väga kahju, et Ummelas ei saanud sedasama avalikult rääkida rahvusringhäälingus töötades, aga mul on heameel, et ta saab seda välja öelda Tallinna Televisioonis."[55]

4. novembril 2011 andis ajaleht Postimees artikli pealkirjas ja avalõigus mõista, et Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu olevat väitnud, et Lang käskis Tallinna TV üleriigiliseks teha, kuid ei esitanud artikli sisus seda väidet kinnitavaid fakte.[56]. Kõnealuse linnavolikogu istungi stenogramm[57] ja helisalvestis[58] võimaldavad aga huvilistel veenduda, et hoopis Postimees on artiklis Tallinna linnavõimudele demagoogiasüüdistuste esitamisel ise pehmelt öeldes demagoogia teele läinud.

8. novembril 2011 teatas Sulev Valner ajalehe Postimees veergudel, et valitsus teeb kingituse Tallinna Televisioonile, kui tõstab tulumaksust kohalike omavalitsuste tulubaasi mineva osa suurust.[59]

Keskerakondlasest riigikogu liige Rainer Vakra on teinud ka ettepaneku asendada Tallinna TV raadiokanaliga, sest siis kuluks raha kümneid kordi vähem.[60]

7. detsembri 2011 ETV saates Foorum ründas reformierakondlasest riigikogulane Valdo Randpere Tallinna linnavalitsust ja Tallinna Televisiooni ning kritiseeris Tallinna eelarveprioriteete, märkides, et Tallinnast isegi palju väiksem linn Elva panustab lasteaedadesse rohkem kui Tallinn. Taavi Aas lükkas Randpere väited ümber.[61][62]

Viited[muuda | redigeeri lähteteksti]

  1. 1,0 1,1 1,2 "Sihtasutuse Tallinna Televisioon asutamine ja selle põhikirja kinnitamine" Tallinna õigusaktide register, 28.05.2009 (vaadatud 10.10.2011)
  2. 2,0 2,1 2,2 Tallinna TV koduleht (vaadatud 25. augustil 2011)
  3. 3,0 3,1 Tallinna Televisiooni kontseptsiooni heakskiitmine ja kontseptsiooni elluviimise kava kinnitamine Tallinna õigusaktide register, 4.09.2008 (vaadatud 10.10.2011)
  4. Katrin Jüriso "Tallinna Televisiooni nõukogu juhiks sai Georg Pelisaar" ERR veebileht, 30.10.2009 (vaadatud 10.10.2011)
  5. "Sihtasutuse Tallinna Televisioon ning Sihtasutuse Tallinn 2011 nõukogu liikmete tagasikutsumine ja määramine" Tallinna õigusaktide register, 06.07.2011 (vaadatud 10.10.2011)
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 Tuuli Jõesaar "Linn nuumab miljonitega Tallinna TV-d" EPL, 11. märts 2011 (vaadatud 6. oktoobril 2011)
  7. 7,0 7,1 Urmas Tooming "Pelisaar: Jüri Raudsepal oli kõige selgem nägemus Tallinna televisioonist" Tallinna Postimees, 24.11.2009 (vaadatud 10. oktoobril 2011)
  8. 8,0 8,1 Merje Pors "Tallinna TV on peagi nähtav kõikjal Eestis" Postimees, 13.06.2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  9. Margus Kamlat "Mart Ummelas hakkab Tallinna TV peatoimetajaks" Tallinna Postimees, 17.05.2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  10. "Tallinna TV hakkab näitama rahvusvahelist korvpalli" Tallinna linna veebileht, 21.09.2011 (vaadatud 11. oktoobril 2011)
  11. "Meediateenuste seadus" Riigi Teataja (vaadatud 11. detsembril 2011)
  12. Urmas Jaagant "Tallinna TV jäi ainsaks digitele tegevusloa soovijaks" EPL, 22. märts 2011 (vaadatud 6. oktoobril 2011)
  13. Uwe Gnadenteich "Kodanikutelevisioon laseb mured südamelt rääkida" Tallinna Postimees, 22.08.2010 (vaadatud 11. oktoobril 2011)
  14. Merike Teder "Martin Helme soovitus immigratsioonipoliitikaks: kui on must, näita ust" Postimees, 29. mai 2013 (vaadatud 29. mail 2013)
  15. 15,0 15,1 "Tallinna Televisioon pakub sügishooajal arvukalt uusi omasaateid" Kesknädal, 14.09.2011 (vaadatud 11. oktoobril 2011)
  16. "Reformierakond paneks Tallinna TV kinni" EPL, 3. august 2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  17. 17,0 17,1 Ardo Kaljuvee "JUHTKIRI: Lasteaiad või Tallinna TV?" EPL, 23. märts 2011 (vaadatud 6. oktoobril 2011)
  18. 18,0 18,1 "Tartu kaubanduskeskus keelas valimiste eel Tallinna TV" Tartu Postimees, 04.03.2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  19. Urmas Jaagant "Pelisaar: kaabellevi ei võimalda kõigil Tallinna TV-d vaadata" EPL, 16. märts 2011 (vaadatud 6. oktoobril 2011)
  20. Õhtuleht: Tallinna TV peatoimetaja kuulutas meediale sõja! Õhtuleht, 29.10.2011 (vaadatud 30. oktoobril 2011)
  21. Rain Kooli võrgupäevik: Teile antud armuaeg on käesolevaga läbi ehk Mart Ummelase imeline maailm(apilt) (vaadatud 31. oktoobril 2011)
  22. Delfi: Tallinna TV Nõukogu esimees: TTV ei lähe kellegagi sõtta (vaadatud 1. novembril 2011).
  23. 23,0 23,1 "Tallinna Televisiooni vaadatavus kasvab" Tallinna TV veebileht (vaadatud 8. jaanuaril 2012)
  24. "Tallinna televisiooni vaatas detsembris 79 000 inimest päevas" Tallinna Postimees, 4. jaanuar 2012
  25. Peeter Teedla "Teleauditooriumi ülevaade jaanuarikuus 2013" Emori veebileht, 05.02.2013 (vaadatud 15.02.2013)
  26. Peeter Teedla "Teleauditooriumi ülevaade septembrikuus 2011" Emori veebileht, 10.10.2011 (vaadatud 12.10.2011)
  27. "Tallinna Linnavolikogu istungi protokoll, 04.10.2007 nr 17" Tallinna linna veebileht, 04.10.2007 (vaadatud 17.10.2011)
  28. 28,0 28,1 "Väljavõte Tallinna Linnavalitsuse 17.10.2007 istungi protokollist" Tallinna linna veebileht, 17.11.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  29. Mati Eliste "Tallinna Linnavolikogu otsuse eelnõu, OE 332" Tallinna linna veebileht, oktoober 2007 (vaadatud 10.10.2011)
  30. Agnes Ojala "Tallinn tahab luua oma telekanali" Äripäev, 26.10.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  31. 31,0 31,1 Laura Raus "Linnavalitsus toetas Tallinna televisiooni eelnõu" ERR veebileht, 08.11.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  32. "Tallinn loob digi-TV töörühma" Delfi, 30.11.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  33. "Tallinna linnavolikogu haridus- ja kultuurikomisjoni koosoleku protokoll 24.10.2007 nr 19" Tallinna linna veebileht, 24.10.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  34. "Tallinna Linnavolikogu Eestseisuse koosoleku protokoll, 25.11.2007 nr 18" Tallinna linna veebileht, 25.10.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  35. "Mati Eliste avaldus eelnõu menetlusest tagasi võtmise kohta" Tallinna linna veebileht, 01.11.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  36. Priit Luts "Lausing algatas uuesti Tallinna digi-TV loomise eelnõu" ERR veebileht, 01.11.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  37. Hanneli Rudi "Keskerakond võttis Tallinna televisiooni loomise plaani reformierakondlaselt üle" Postimees, 01.11.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  38. "Tallinna Linnavolikogu OE 360 hääletustulemused" Tallinna linna veebileht, 30.11.2007 (vaadatud 10.10.2011)
  39. 39,0 39,1 "OE 199 hääletustulemused"
  40. "OE 145 hääletustulemused"
  41. Uwe Gnadenteich "Tallinna televisioon kulutab testsaadetele pool miljonit" Tallinna Postimees, 12.05.2010 (Vaadatud 12.10.2011)
  42. Tõnu Lilleorg "Tallinna TV alustas regulaarprogrammiga" Postimees, 03.01.2011 (Vaadatud 12.10.2011)
  43. Urmas Tooming "Vabalevis olek kohustab Tallinna TV-d programmi laiendama" Tallinna Postimees, 21.07.2011 (vaadatud 08. oktoobril 2011)
  44. "Tallinna linna eelarve" Tallinna linna veebileht (vaadatud 12.10.2011)
  45. Urmas Jaagant "Tallinna volikogus tulemas ööistung – lisaeelarvele tehakse 500 muudatusettepanekut" EPL, 23. märts 2011 (vaadatud 6. oktoobril 2011)
  46. "Tallinna TV uhkustab kvaliteediga, aga lasteaiad on eluohtlikud" Delfi juhtkiri, 4. august 2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  47. Uwe Gnadenteich "Sotsiaaldemokraadid: Tallinna TV raha lastele" Tallinna Postimees, 15.03.2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  48. Uwe Gnadenteich "Linnakodanikud püüavad algatada eelnõu Tallinna TV sulgemiseks" Tallinna Postimees, 14.04.2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  49. Uwe Gnadenteich "Lapsevanem nõuab Facebookis Tallinna TV raha andmist lasteaedadele" Tallinna Postimees, 14.03.2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  50. "FOTOD: "Maha Tallinna TV – raha lasteaedadele" andis linnavalitsusele üle ligi 4500 allkirja" Delfi, 23. august 2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  51. "Toom: pealinna lasteaedadele on raha tagatud ka Tallinna TV tegevuse kõrvalt" Tallinn.ee, 31.03.2011 (vaadatud 6. oktoobril 2011)
  52. "Eha Võrk leiab, et rünnakud Tallinna TV vastu on seotud reklaamituludega" Postimees, 22.03.2011 (vaadatud 6. oktoobril 2011)
  53. "Tallinna TV vastased kaebasid Pealinna pressinõukogusse" Postimees/BNS, 30.03.2011 (vaadatud 6. oktoobril 2011)
  54. "Pressinõukogu kaebused: Kaebus 336" Eesti Ajalehtede Liit (vaadatud 16.12.2011)
  55. Allan Alaküla "Tallinna Televisioon teeb riigi tööd" Õhtuleht, 11. juuni 2011 (vaadatud 25. augustil 2011)
  56. "Sarapuu: Lang käskis Tallinna TV üleriigiliseks teha" Postimees, 04.11.2011 (Vaadatud 06. novembril 2011)
  57. "Tallinna linnavolikogu 03.11.2011 istungi stenogramm" Infosüsteem AKTAL (vaadatud 08. detsembril 2011)
  58. "Tallinna linnavolikogu 03.11.2011 istungi helisalvestis" Tallinna linna koduleht (vaadatud 08. detsembril 2011)
  59. Sulev Valner "Sulev Valner: kingitus Tallinna televisioonile" Postimees, 08.11.2011 (vaadatud 08. novembril 2011)
  60. "Rainer Vakra: Tallinna TV tuleks muuta raadioks" Eesti Päevaleht, 3. november 2011
  61. Raul Sulbi "Randpere: Tallinn tegeleb sellega, et asjad näiksid olevat korras" Postimees, 07.12.2011 (vaadatud 08. detsembril 2011)
  62. "ERR 07.12.2011 saate Foorum lõik ETV kanalilt" ERR koduleht, 07.12.2011 (vaadatud 08. detsembril 2011)

Välislingid[muuda | redigeeri lähteteksti]